Kuvaus
TEKNISET TIEDOT
- Materiaali: koneistettu alumiini
- Pintakäsittely: musta-anodisointi
- Load Cell -signaalinmittaus: Thera-polkimissa käytetään Load Cell eli voima-anturilla toimivaa signaalinmittausta. Load cell on erittäin kestävä ja pitkäikäinen eikä esimerkiksi pöly tai muu lika vaikuta toimintaan.
- Load Cell -anturit myös kaasu- ja kytkinpolkimessa
- Kalibrointiohjelma
- Säädettävät 'dead zonet': polkimen liike ennen signaalin aktivoitumista
- Epälineaariset vastekäyrät
- Tallenna tiedostoon ja lataa tiedostosta -ominaisuus tehdyille asetuksille
- 12-bittinen resoluutio
- Mittatilaustyönä valmistettu jarrupolkimen elastomeeri tuottaa progressiivisen tuntuman ja pitkän elinkaaren
- 16 jarrun jäykkyyden asetusta (elastomeeri 8, jousi 8). Säätäminen on erittäin helppoa ja nopeaa, eikä vaadi työkaluja.
- 12 kaasun jäykkyyden asetusta. Asetusten säätö on nopeaa ja helppoa - ilman työkaluja
- Mukana jäykempi jousi jarrupolkimelle
- Ruostumattomasta teräksestä valmistetut kuulalaakerit kaikissa tärkeimmissä nivelpisteissä
- Erittäin sulava ja tarkka poljintuntuma kuulalaakereiden, ohjattujen jousien ja elastomeerin ansiosta
- Täysin välyksetön rakenne
- Mahdollisesti markkinoiden jämäkimmät polkimet
- Ei vaadi voitelua
- Hiljaiset käytössä
- Ei metalli-metalli-kontaktia liikkeenrajoittimissa
- Erittäin kapea muotoilu → poljinten välinen etäisyys vapaasti säädettävissä käyttäjän mieltymyksen mukaan
- Vapaata poljinten sijoittelua edesauttaa myös johtojen pituus: 35cm (jokaisessa polkimessa)
- Kiinnittäminen: 4kpl M6 pultteja (myös M5 mahdollinen). Asennuskaavio (klikkaa avataksesi): 80mm (syvyys) x 24mm (poikittais)
- Vahva rakenne, jossa minimaalinen riski komponenttien rikkoutumiselle
- Takuu: 5 vuotta yksityiskäyttö / 2 vuotta kaupallinen
- Jarrujärjestelmän paineenkasvua simuloiva rakenne
- Progressivisesti ja realistisesti kohdasta jolloin jarrupalat osuvat jarrulevyyn (bite point)
- Brake pad to brake disc ‘gap feel’ simulation feature
- FEA-analysoitu rakenne
- +/- 8.5 asteen kallistuksensäätö jokaisessa polkimessa
- Kiinnitysreiät mahdollistavat polkimen etäisyydensäädön käyttäjästä katsottuna kauemmas / lähemmäs
- Poljinpinnat säädettävissä syvyyssuunnassa holkkeja (spacereita) käyttämällä
- Damper for the throttle pedal: estimated availability Q1-Q2 2023
- Paino vain noin 900g per poljin
- Tuplasuojattu USB-kaapeli (pituus 1.8m)
- Platforms
- Native: PC / Windows
- With Drive Hub: PS4, PS5 (aftermarket pad controller required), Xbox One
- Suunniteltu, valmistettu ja kokoonpantu Suomessa
Jani Vertanen (varmistettu kirjoittaja) –
I have had these couple of weeks now and I’m really enjoying of them! These are definately the smoothest and the most high quality pedals what I have ever used. I have pretty wide experience of different pedals from low end all to way up to high end and my previous pedals were Meca Cups. I have also tested Simgrade R7’s, but the reason why I chose Thera’s over the R7’s is that I like simple and beautiful and with R7’s I woud have never stopped to adjusting because there is so much of them.
Thera Pedals are really easy to adjust and you don’t need tools for it. Throttle pedal is super smooth and allows you to be really precise with your throttle inputs. Brake feeling is the most important thing for me in pedal sets and atleast for me, this really makes its job. It is easy to setup that you have softer feeling at first but then it proggressively starts to get thighter without increasing pedal travel. That kind of feeling was actually what I was looking for. I also need a clutch pretty much and really want proper feeling of it. I have a backround from in real life Drifting, so I have some level of knowledge how race clutch usually feels. This clutch pedal can actually be setup just like a race clutch. Resistance of the pedal is linear and there is enough adjustments with preload and pushrod angle.
Simgrade software is simple and easy to use. There is couple of minor things what could be changed. When you’re adjusting sliders, slider color changes to pretty dark and there a dark backround and you’re adjusting against it. It is not optimal to see how much slider have been moved if you try to move it just slightly. Also in shaping section could have percentages so you could see more precisely what you’re doing.
Overall I’m really happy with this pedal set and I got what I needed! Customer service is also at top level!
Captain Slow (varmistettu kirjoittaja) –
I changed these to my rig few months ago. There has been no reason to change back!
Let’s start with the throttle.. man, the smoothness and accuracy is just beyond anything I’ve previously experienced. Took me a bit to get used to the shorter throw compared to my previous pedals, but after that I’ve had way more confidence with my throttle modulation.
Then the brake pedal. For me personally the big rubber offering enough travel but progressive resistance is just awesome. I find it especially easy to modulate when trail braking. Only grudge is that even with the pedal plate all the way to the top the pedal is a bit on the shorter side for my goofy-sized feet.
The clutch is most likely the one splitting opinions the most. Firstly I have to say it does not feel at all like a real clutch, however it is not even supposed to. But surprisingly the “brake feel” in the clutch actually made my TCR standing starts way faster as there are no other physical feedback to focus to. Definitely would go with the clutch as well if you just want to be fast and don’t mind that it does not have a feel for “bitepoint” as most clutches do. But I do understand that many people will feel weird when using this clutch.
Software is really functional, it could use more features and be a bit more aesthetically pleasing. However it does one thing and it does that well – namely: adjusting the pedal min/max forces and deadzones. No crashes, no weird issues; works for the purpose.
My simgrade (pun intended) for these is 4.5/5, would definitely buy again!